Rabaty na zakupy. Zakupy wciągają i dają radość. Pojawienie się sklepów internetowych było ogromną rewolucją w robieniu zakupów. W internecie sklepu nikt nie zamyka, nikt nie zagaduje klienta od wejścia. Zamówienia można składać przez całą dobę przez formularz i do określonej godziny przez infolinię. Zmienił się sposób zakupów, ale jedno pozostaje bez zmian- zamiłowanie do wszelkich promocji, rabatów i obniżek. Konsument chętniej robi zakupy, kiedy widzi promocję, może dostać coś więcej lub zapłacić mniej. Nie ma specjalnego znaczenia, czy w jakim sklepie robi zakupy: stacjonarnym, czy internetowym. Sklepy internetowe wprowadziły mechanizm przyciągania klienta – kody promocyjne online.
Kody promocyjne – najlepsza reklama
Sposobów na reklamę w internecie jest co najmniej kilka od pozycjonowania stron do obecności na portalach społecznościowych. Badania konsumenckie pokazują, że najlepsze efekty daje połączenie mediów społecznościowych z kodami promocyjnymi online. Ludzie czekają na promocję, oczekują atrakcyjnych ofert. W momencie pojawienia się kodu promocyjnego online zainteresowanie danym sklepem wzrasta. Klienci są ciekawi warunków promocji i całej oferty. Rośnie zatem popularność sklepu i szansa na przyciągnięcie nowych konsumentów. Marketingowcy przyznają, że popularność kodów promocyjnych online przeszła najśmielsze oczekiwania analityków. Mówi to bardzo wiele o rynkowych trendach – w natłoku różnych ofert, konkurencyjnych cen tego samego produktu w różnych sklepach, walkę o klienta wygrywa ten sklep, który proponuje kod.
Udostępnienia dźwignią handlu w sieci
Nie można funkcjonować w mediach społecznościowych zaniedbując bezpośredni kontakt z klientem. Pokazanie katalogu i promocji z najnowszej gazetki to zdecydowanie za mało. Odbiorcę, który znajduje się po drugiej stronie ekranu, warto pobudzać do marketingowego działania. Ludzie o wiele chętniej udostępniają post, w którym umieszczona jest informacja o kodzie promocyjnym online. Internauci wychodzą z założenia, że jeżeli coś można kupić taniej, to warto taką informacją podzielić się z gronem swoich znajomych. Udostępnienia oznaczają, że kolejne osoby zobaczą ofertę i może udostępnią. W ten sposób w świat idzie wiadomość, że dany sklep ma kody promocyjne na wybrany asortyment. Część osób, która dostrzegła udostępnienie klika w link, tworzy ruch na stronie sklepu, a nawet zamawia towar.
Korzystne dla obu stron
Badania marketingowe przeprowadzone przez różnorodne sklepy internetowe wielokrotnie udowodniły, że na kodach promocyjnych online nie można stracić – rabat do 20% nakręca zainteresowanie ludzi, a to są konkretne pieniądze. Klient zyskuje, bo robi tańsze zakupy i jest z tego faktu bardzo zadowolony. Sklep też ma korzyść, ponieważ zwiększa się zainteresowanie jego ofertą i ilość zamówień. Kody to dzisiaj część biznesowej strategii, której celem jest przyciągnięcie klienta i zatrzymanie go na dłużej. Dla klienta kod promocyjny to bardzo czytelny komunikat- jestem ważny i sklep stara się zaskarbić moje łaski.
Najczęstsze promocje objęte kodami
Kody promocyjne to szczególne narzędzie marketingowe, które pozwala na sterowanie polityką rabatową i utrzymywanie stałego zainteresowania klienta. Kody mają swój termin ważności – kilka dni, są przyznawane na określony asortyment, na nawet na wybrany rozmiar. Kody mogą być udostępniane dla nowych klientów na pierwsze zakupy – z reguły jest to 5% przy spełnieniu określonych wymagań, np.: zakupie towarów za określoną kwotę. Można powiedzieć, że 5% to nie dużo, ale to możliwość dokupienia dodatkowej rzeczy lub zaoszczędzenia konkretnych pieniędzy. Nie wszystkie kody to oferty pieniężne. Niektóre kody dają możliwość dokupienia dodatkowej rzeczy do całości zakupów lub udziału w konkursie. Z oferty dokupienia przedmiotu, najczęściej korzystają osoby, które chcą skompletować wybrany towar, np.: komplet filiżanek, narzędzi, itp.
Najtrudniejszy pierwszy krok
Klientów robiących zakupy przez internet przybywa z każdym miesiącem. Kupują najróżniejsze rzeczy- od jedzenia do elektroniki. Wybranie pierwszego kodu rabatowego skorzystanie z niego i zrobienie pierwszych zakupów sprawia, że konsumenci przywiązują się danego sklepu i chętnie korzystają z kolejnych ofert. Przekonują się, że skorzystanie z tego jest proste, a korzyści spełniają ich oczekiwania. Kobiety uwielbiają kody na biżuterię, książki, sprzęt elektroniczny i akcesoria do tego sprzętu oraz na ubrania. Gusta męskie są podobne. Panowie najczęściej szukają kodów z elektroniki, obuwia, gier, części do samochodów.
Kody promocyjne online na dobre wpisały się w internetowe zakupy. Ich zaletą jest możliwość tańszego kupowania i stały dostęp do informacji o ofercie danego sklepu. Oszczędzanie pieniędzy przy zakupach w internecie staje się codziennością – trendem, którego oczekują klienci. Zawsze lepiej kupić trzy rzeczy niż jedną. Kupony promocyjne online to także szansa na skuteczne reklamowanie sklepu w sieci, zwłaszcza na stronach mediów społecznościowych.